Boka in nästa clinic den 25 mars!

Hitta samspelet och bli en bättre ryttare med Mari Zetterqvist Blokhuis och Lotta Wanning.

Vad vill du uppnå tillsammans med hästen? Vill du ge dig själv och hästen förutsättningar för ett bra samspel så att ni kan prestera optimalt tillsammans?

Vi blandar teori med praktiska övningar och ger dig konkreta verktyg och tips på hur du kan utvecklas, såväl fysiskt som mentalt.

Mari Zetterqvist Blokhuis
Mari är ridläraren och forskaren som brinner för att ryttare och hästar ska prestera bra tillsammans och ha nöje i sin ridning. Hon har forskat om metoder för att förbättra ryttares sitsar och är just nu doktorand i ett projekt som handlar om kommunikationen mellan ryttare, häst och tränare. Mari driver det egna företaget MZ Equitation och är en ofta anlitad föreläsare och har skrivit böckerna Sitsskolan och nu senast Hållbar Häst tillsammans med Cajsa Ericson. Hemsida: www.mzequitation.com

FB sida: https://www.facebook.com/MzEquitation/

Lotta Wanning
Lotta är ridlärare, tränare och mentalrådgivare. Hon har gedigen erfarenhet av att förläsa och utbilda inom personlig utveckling, om att sätta mål, motivation, bemötande och vad det är som gör att vi verkligen är villiga att nå de mål vi sätter upp. Att ge förståelse för hur du som ryttare kan skilja på person och prestation, för att må bättre och kunna prestera. Lotta driver företaget Stigbygeln- ett bra avstamp när du vill upp!
FB-sida: https://www.facebook.com/Stigbygeln

25 mars klockan 18.30 i stora ridhuset.

Denna clinic är istället för ridning för alla hästgrupper och 60-minuters-grupper på ponny denna dag.

Alla medlemmar är välkomna utan kostnad! Övriga 100:- Betalning med swish till 123 154 39 25 JRF Ridskolan. Ange ”clinic” som referens.

Uppdaterad: 04 MAR 2019 15:47

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.