Årsmöte med rolig femkamp

21 SEP 2018 15:22
Ungdomssektionen har haft extra årsmöte där de tackat av avgående ledamöter och valt nya. Efter årsmötet hade en mycket rolig femkamp med vinnare av privatlektion.
  • Uppdaterad: 21 SEP 2018 15:22

När flera avgick ur styrelsen samtidigt så höll USEK extra årsmöte den 16 septembeer 2018. Det är inget ovanligt eftersom studier och mycket annat gör att det kan vara svårt att fortsätta att engagera sig så mycket.

USEK:s ordförande, Sofie Johansson, som också varit representant i föreningens styrelse, avgick då hon flyttat till annan ort. Stort tack till Sofie för hennes tid i de två styrelserna!

Alice Gustafson som varit med i hela fem år både i Ungdomssektionens styrelse och föreningens styrelse, i USEK som ordförande, vice ordförande och senaste året som ledamot, har flyttat till annan ort för högre studier och avgick därför. Ett stort tack till Alice för hennes mångåriga engagemang i föreningen! Mycket beundransvärt!

Vi tackar också Amanda Saidra och Louise Olsén Sagerstad för deras engagemang det gångna året.

Alma Karlsson som varit vice ordförande under det senaste halvåret tar nu över som ordförande i USEK och fortsätter även som ordinarie representant i föreningens styrelse.

Nelly Hörberg som tidigare varit valberedare i USEK blir ny vice ordförande och Almas personliga suppleant i föreningens styrelse.

Madeleine Molin fortsätter som sekreterare i USEK.

Matilda Sandström tar över som kassör i USEK efter Emma Forslöw-Karlsson som kvarstår som ledamot.

Övriga nya ledamöter är Hanna Dufva och Emilia Elfving som tidigare har varit valberedare.

Johanna Staf kvarstår sedan tidigare.

Sofia Hjalmarsson är kvar som sammankallande i valberedningen och får nu sällskap av två nya valberedare: Wilma Haraldsson och Tuva Österman.

Foto och film: Nelly Hörberg

Skribent: USEK