Nina satsar på egen verksamhet

26 JUL 2019 16:11
Vår ridlärare Nina Pietarila har under de senaste åren byggt upp en verksamhet där hon tränar sina och andras hästar samtidigt som hon har arbetat hos oss. Nu tar hon steget fullt ut med den egna verksamheten och slutar hos oss inom kort.
  • Skapad: 26 JUL 2019 16:11

Vi känner Nina både som en ambitiös ridlärare och ryttare. I sin egen verksamhet tar hon emot hästar för inridning och träning och det har blivit allt fler uppdrag med tiden. Nina tränar och tävlar också med egna hästar med siktet inställt på de stora tävlingarna.

Nu väljer Nina att satsa på den egna verksamheten på heltid, vilket innebär att hon lämnar sitt jobb hos oss. Exakt vilken dag som blir hennes sista återkommer vi till, vilket bland annat beror på när hennes ersättare kan börja. Vem som ersätter henne är ännu inte klart, men information kommer till alla berörda så snart vi vet.

- Vi förlorar en skicklig ridlärare, men jag är mycket glad för Ninas skull att hon kan satsa på sin dröm, säger personalchefen Anna Westlund Tholander.

Vi tackar Nina för hennes insatser hos oss under de senaste tre åren, önskar henne varmt lycka till med sin satsning och ser fram emot att köpa biljetter för att se henne tävla i något av de större sammanhangen.