Större parkering med belysning

05 SEP 2018 13:52
Under denna vecka bygger Järfälla kommun ut den norra parkeringen vid Säby gård och ordnar till den södra parkeringen. Det kommer också att bli belysning på parkeringarna.
  • Skapad: 05 SEP 2018 13:52

Vi har länge velat ha fler parkeringsplatser och framförallt belysning då det är många, både från ridskolan och andra, som är där när det är mörkt ute. Därför är vi mycket glada att detta äntligen blir verklighet.

Dessa åtgärder innebär att vi kommer ännu ett steg närmare en färdig idrottsanläggning för hästsport. Det blir gott om plats för parkering vid infarten till anläggningen som gör att vi kan slippa onödig biltrafik uppe runt stallen där det vistas många människor och djur samt bättre utrymme för att kunna ta emot fler tävlingsekipage och parkering vid andra evenemang.

Belysning gör också att det blir en tryggare miljö.

Vi har fått en del påpekanden om att det är många lampor i allén som inte lyser. Det är Järfälla kommun som sköter gatubelysningen, så om du ser att en lampa är trasig så får du gärna hjälpa till och felanmäla den här.

Skribent: Carina Carlsson

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.