Uppskattade ungdomar fick utmärkelser

27 FEB 2019 09:04
Varje år utser fritidsledarna i hård konkurrens årets skötare och årets stallvärd. I år fick Josefine Nilsson och Mathilda Lind utmärkelserna och ett fint pris.
  • Skapad: 27 FEB 2019 09:04

Det kan inte säga för många gånger hur värdefulla och uppskattade våra ungdomar i verksamheten är. Utan dem skulle det inte fungera.

Att utse någon av dem till att få detta pris är därför en svår uppgift som våra fritidsledarna funderar mycket och länge på. Alla är ju uppskattade.

I år kom de till slut fram till dessa två fantastiska ungdomar som många av oss möter i stallet.

Årets stallvärd
Josefine Nilsson

Motivering:
"Årets stallvärd ställer alltid upp och är på plats. Hon utför alla uppgifter noggrant och allra bäst är hon med sitt huvuduppdrag - att hjälpa och stötta våra elever i stallet. Hon är en klippa som säger till om något är fel och som dessutom senaste året vuxit enormt i sin roll som stallvärd. För oss är du en stjärna!"

Årets skötare
Mathilda Lind

"Det finns nog ingen som är så noggrann med allt som har med skötaruppdraget att göra som just denna person. Utrustning, box och ponny är alltid i toppskick och om hon mot förmodan inte skulle ha möjlighet att komma på sina skötardagar, vilket är väldigt sällan, meddelar hon det alltid. Hon är en sann hästvän och en riktigt bra stallkompis! Fie är en lyckans ost!"

Stort tack för era fina insatser för både hästar och kamrater i verksamheten!

Josefine och Mathilda får förutom diplom varsitt exemplar av boken om Peder Fredricson.

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.