Välkommna Sessan och Pebbie!

07 NOV 2018 11:15
Medlemmarna drog ihop pengarna vi behövde och nu har vi köpt två shettisar: Sessan och Pebbie. Med dem ger vi framöver möjlighet för de yngre barnen att vara med hästar och lära sig.
  • Skapad: 07 NOV 2018 11:15

Genom att sälja Newbody drog vi ihop en stor del av pengarna. Stort tack till Anneli Saidra som höll i försäljningen även denna gång!

Många har också swishat en slant, så tack till alla som bidrog på det viset. Särskilt vill vi framföra ett varmt tack för en större donation från en privatperson som vill vara anonym. Donationen gjorde skillnad.

Pebbie är fem år och den snällaste lilla barnponny man kan hitta. Han är pigg och glad och tycker att det är trevligt att bli borstad och ompysslad. Pebbie är en minishetlandsponny.

Sessan, den större av de två, är 16 år, tålmodig och lugnet själv. Hon tycker mycket om att bli ompysslad, gärna av barn. Det går utmärkt att rida på henne för den som har rätt storlek och framförallt tycker Sessan om att ta en sväng med vagn, så vi letar nu efter en passande sele och vagn till henne. Hon springer glatt en mil.

Nu ska båda våra sötnosar få god tid på sig att anpassa sig och känna sig som hemma, så vi låter dem vara ifred en stund så att de får vänja sig i lugn och ro. Eftersom de ska arbeta tillsammans så ger vi dem också utrymme att lära känna varandra och bli bra kompisar. De trivs redan tillsammans i samma hage.

Foto: Annie Eriksson

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.