Stor kreativitet på maskeraddressyren

06 NOV 2018 09:10
Maskeraddressyren bjöd på stor kreativitet och fina ritter. Vann i de olika klasserna gjorde Hanna Dufva med Gallardo, Ella Ström med Klaus och Jessica Sedelke med Zatoska. Pris för bästa utklädnad fick Emilia Elfving, Nelly Hörberg och Sara Berg.
  • Skapad: 06 NOV 2018 09:10

Det var tydligt att många hade lagt ner stor möda på utstyrseln till både sig själva som ryttare och till hästarna. Vi fick se seriefigurer som Musse Pigg och en Björnbuse, en vacker älva, en polis, militärer, Spindelmannen och Venom, Liemannen och inte minst en ryttare utklädd till vår ridskolechef Nina Latumaa.

Det blev en rolig men svår uppgift för juryn att utse vinnare för bästa maskeraddräkt. Emilia Elfving som klätt ut sig och Opal till Venom och Nelly Hörberg som klätt ut sig och Nebo Rooney till Spindelmannen fick dela på priset för bästa ponny-/juniorekipage och Sara Berg vann priset för seniorer genom sin noggranna utklädnad av både sig själv och hästen Gipsy till militärer.

Dressyren avgjordes som vanligt på poäng och det var många fina ritter som innebär jämna poäng och därmed en spännande tävling ända in i det sista.

I klassen för lektionsponny segrade Hanna Dufva tillsammans med Gallardo på 64,83 %. På delad andraplats kom Clara Leander med Lisselan Sugar och Sofia Hjalmarsson med Westpoorts Ettie, både på 62,32 %.

Övriga deltagare på lektionsponny:
4. Frida Saidra - Qvanting
5. Emilia Elfving - Opal
6. Nelly Hörberg - Nebo Rooney
7. Amélie Axén Sundgren - Ballynulto Starbucks
8. Tanja Persson - Gallardo
9. Johanna Staf - John Joes Spot
10. Tuva Österman - John Joes Spot

I klassen för privatponny ställde tre ekipage upp och vann gjorde Ella Ström med Klaus som fick ihop 75,36 %. Asta Leionen Sik och Prins fick ihop 66,25 % och Felicia Horn med Runsås Midnight Suprice 61,67 %.

Lektionshästarnas klass vanns av Jessica Sedelke på Zatoska som fick 67,74 %. Två kom Emma Forslöw-Karlsson med Safir Birkedommergård på 67,50 % och trea Ebba Lundblad med Athena B på 67,32 %.

Övriga deltagare på lektionshäst:
4. Sara Berg - Gipsy V.Zatoska
5. Jenny Maurin - Shane Birkemose
6. Liza Andersson - Zatoska
7. Eva Bergman - Willow Master Class
8. Matilda Sandström - Athena B
9. Kristina Frändén - Attyrory Mandy II
10. Ebba Rydh - Shane Birkemose
11. Emma Rotstam - Golden Island Jack
12. Sara Arrhenius - IRonja

Ett stort tack till alla deltagare och till alla funktionärer som gjorde det möjligt även denna gång!

Nu ser vi fram emot nästa roliga tävling som är maskeradhoppning den 6 januari 2019.

Här är massor med härliga bilder tagna av Hanna Dufva, Nelly Hörberg och Christina Lundström:

Skribent: Tävling

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.