Stallplatser

På Säby gård finns ett stall med boxar i olika storlekar för våra medlemmars egna hästar. I stallet har vi en blandad grupp med medlemmar med såväl ponnyer som stora hästar som tränar, tävlar och hobbyrider.

Stallet ligger nära goda kommunikationer med gångavstånd från Jakobsbergs station samt med bussar som går förbi vid Ikea och Bauhaus flera gånger per timme. Från stallet kan du rida rakt ut i den fantastiska naturen i Järvafältets naturreservat. Här finns karta med ridvägar.

Vi har också tillgång till en utomhusridbana och två ridhus de tider då ridskolan inte har lektioner eller annan verksamhet där (någon av ridbanorna är nästan alltid ledig då ridskolan endast använder två av dem i taget).

Alla hjälps åt med fodringar på vardagkvällar, helger och helgdagar samt utsläpp och insläpp av hästar på helger och helgdagar och all fordring, ut- och insläpp när ridskolan har sommarlov. Frukost, lunch och eftermiddag fodrar ridskolans personal och det är också de som släpper ut och tar in hästarna på vardagar.

Hästarna går i flock tillsammans i någon av rasthagarna.

Lediga platser

Vi har för närvarande inga lediga platser. När vi har det tar vi emot nya enligt denna prioriteringsordning:

Platser erbjuds i följande prioriteringsordning:

1. Ungdomar till 25 år som är medlemmar i föreningen och i det fall de tävlar då tävlar för föreningen
  2. Övriga ungdomar upp till 25 år som sedan löser medlemskap och i det fall de tävlar då tävlar för föreningen så snart det är möjligt
  3. Vuxna som är medlemmar i föreningen och i det fall de tävlar då tävlar för föreningen
  4. Övriga vuxna som sedan löser medlemskap och i det fall de tävlar då tävlar för föreningen så snart det är möjligt
  5. Kötid

Vi tar även referenser och gör individuella bedömningar.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på This is a mailto link

Uppdaterad: 16 AUG 2018 07:47

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.