Tränare

Har du egen häst och vill anlita tränare?

Rida med på lektion

Att rida med på lektion innebär att du varje vecka tränar med din egen häst i en av våra grupper på ridskolan. Då får du kontinuerlig träning i sällskap med andra, vilket är både nyttigt och trevligt.

Det är ridläraren som avgör vilken grupp du passar i och om du och din häst kan delta. Du får 25 % rabatt på det ordinarie lektionspriset. Kontakta This is a mailto link om du är intresserad.

Privata träningar

Du är välkomman att anlita någon av våra välutbildade och erfarna ridlärare för träning i både dressyr och hoppning. Det finns också särskilda grupper för dig med egen häst. Välkommen att höra av dig till This is a mailto link för att höra vilka möjligheter som finns.

Egen tränare

I första hand är det vår egen personal som finns att anlita, men om det inte är möjligt så kan det finnas möjlighet att anlita en annan tränare. Denne måste godkännas i förväg. Som tränare betraktas den som står på eller invid ridbanan och ger instruktioner. Tränaren ska ha F-skattsedel och egen ansvarsförsäkring. Skälen till detta är att vi framförallt är en ridskola där det är viktigt att undervisningen är professionellt genomförd och i linje med de principer som vi själva arbetar efter.

För att få en tränare godkänd så skickar du bevis om F-skattsedel och ansvarsförsäkring till Som tränare betraktas den som står på eller invid ridbanan och ger instruktioner. Tränaren ska ha F-skattsedel och egen ansvarsförsäkring. Skälen till detta är att vi framförallt är en ridskola där det är viktigt att undervisningen är professionellt genomförd och i linje med de principer som vi själva arbetar efter.

För att göra en förfrågan om tränare så kontaktar du oss på This is a mailto link och bifogar bevis på F-skattsedel och ansvarsförsäkring.

Uppdaterad: 16 NOV 2017 16:11

Det nya stallet byggs nu och ska vara klart för inflyttning i november 2018.

Viktigt om smittspridning

Kvarka och andra smittor dyker ibland upp på olika ställen, bland annat ridskolor. Det kan bli förödande för verksamheten.

Här får du veta vad du ska tänka på för att vi ska undvika smittor