Ridskolan

Foto: Nina Latumaa

Ridskolan drivs av Järfälla Ryttarförening.

Sedan 2016 har stora förändringar genomförts på ridskolan då Järfälla kommun har totaltrenoverat det gamla stallet och byggt ett helt nytt stall med plats för 26 hästar och efterlängtade omklädningsrum. Detta stod klart i maj 2019.

Vår ridskola kommer att bli en av de största i länet. Den är en modern ridskola på alla sätt. Både hästar, ryttare och personal har fått en modern anläggning att vara på. Här finns plats för allt från nybörjare till avancerade, allt från motionsryttare till de som satsar på tävling, såväl ung som gammal.

Vi har sedan tidigare två ridhus, ett 23x65 meter och ett 20x40 meter samt en belyst utebana om 30x60 meter. Stora ridhusets långsidesläktare har plats för 300 personer. Vi är extra stolta över detta ridhus eftersom det fick Järfälla kommuns byggnadsvårdspris 1999. Det är föreningen som har byggt båda ridhusen.

Miljön och omgivningarna med Järvafältets naturreservat är unika och erbjuder gott om möjligheter till uteritter.

Genom vår stora anläggning och att vi är en stor förening har vi också mycket goda möjligheter att arrangera tävlingar och mycket annat.

Intresserad av att rida hos oss? Välkommen med din intresseanmälan här!

Uppdaterad: 13 SEP 2018 14:35