Lediga jobb

Ridlärare/stallpersonal

Vi har en spännande framtid. Vill du också vara med?

Är du ambitiös och vill vara med och göra något ganska unikt? Är du sugen på ett intressant jobb där det finns gott om möjligheter?

Tycker du att det är roligt att bidra till andras utveckling och utvecklas både som person och tillsammans med andra? Vill du vara med och påverka och vara del av en god kamratskap och positiv utveckling? Låter det intressant att arbeta för en hög kvalitet i en verksamhet så att vi alla kan känna stolthet?

Då kan det här vara intressant för dig.

Anläggningen består av ett nyrenoverat stall och ett helt nytt, modernt stall som vi precis ska flytta in i. För närvarande har vi 35 hästar och närmare 500 medlemmar och framöver kommer vi att ha plats för 46 ridskolehästar och cirka 700 ridande elever. Vi har också ett stall för personalens hästar.

Vi har två ridhus, en uteridbana och fantastiska ridvägar på Järvafältet. Samtidigt är det enkelt att ta sig till oss med bil, cykel och med allmänna färdmedel.

Verksamheten går bra. Våra elever är nöjda och kön till ridskolan är lång. Många medlemmar bidrar ideellt med stort som smått och allt fler vill vara delaktiga.

Förutom ridskoleverksamheten så arrangerar föreningen tävlingar, har en mycket trevlig barn- och ungdomsverksamhet, fritidsledare och planerar mycket intressant och roligt framöver.

Vår verksamhet baseras på vår värdegrund som har fyra ledord: kvalitet, utveckling, långsiktighet och kamratskap. Du kan läsa mer om värdegrunden här.

Vi söker dig som är ambitiös och engagerad, har drivkraft och gott ordningssinne, får saker gjorda, är fokuserad, servicemedveten och flexibel samt gärna hittar lösningar på utmaningar och har god samarbetsförmåga.

Du har utbildning som ridlärare lägst Svensk Ridlärare II (SLR II) eller är hippolog med ridlärarinriktning. Du har en mycket god pedagogisk förmåga, integritet och gott omdöme. Du vill arbeta med häst- och ridundervisning på olika nivåer och inom olika discipliner. Du har minst B-körkort och har du körkort/förarbevis så att du kan köra traktor och fyrhjuling är det ännu ett plus. I tjänsten ingår också att arbeta med stall- och hästskötsel.

Du är van att arbeta med dator, du är ordningsam och kan hålla struktur samt vid behov finna lösningar för en effektiv och fungerande administration. Du måste vara duktig på att uttrycka dig väl i både tal och skrift då du kommer att ha en hel del kontakt med våra elever och även formulera andra texter.

Vi behöver dig inför att vi ska utöka verksamheten till hösten. Omfattningen på tjänsten kan vi komma överens om, men det är minst 75 %. Arbete på helger ingår. Vi har kollektivavtal.

Välkommen med din ansökan till vår personalchef Anna Westlund Tholander på
This is a mailto link

Sista ansökningsdag är den 13 maj 2019 men intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.

Uppdaterad: 27 APR 2019 08:35

Det nya stallet är nu nästan klart för inflyttning.