Personalen

Ridskolechef

Nina Latumaa

Nina bor och är uppvuxen på Lidingö. Hon är utbildad hippolog med ridlärarinriktning, svensk ridlärare level III och har tidigare arbetat bl.a på Ridskolan Stockby och haft träningar i egen regi, samt som beridare och stallchef.

Nina är ansvarig för ridskoleverksamheten, att hästarna trivs och mår bra och att stallet sköts.

Nina rider mycket aktivt själv och tävlar på hög nivå i både hoppning och dressyr.

Nina håller också många lektioner och träningar.

Personalchef

Anna Westlund Tholander

Anna är utbildad på Strömsholm och har många års erfarenhet som instruktör och dressyrtränare. Hon har arbetat på flera ridskolor och i egen regi.

Tidigare har hon också drivit inackorderingsstall i Kungsängen.

Anna har en egen häst och tävlar gärna i dressyr.

Som personalansvarig är det hon som leder och fördelar arbetet i verksamheten, följer upp och utvecklar.

Administratör

Annika Jangbratt

Annika tar hand om administration för ridskolan med elever, grupper, kurser, fakturor och mycket annat.

Hon har även jobbat hos oss tidigare, då som stallchef i medlemsstallet.

Annika har hållit på med hästar och ridit sedan hon var barn. Hon har en egen häst som hon tränar och tävlar en del i hoppning med.

Ridinstruktörer

Emelie Ekberg

Emelie är utbildad hästskötare, Hippolog och har högsta utbildningsnivån som ridlärare, SRL III. Hon har flera års erfarenhet av ridläraryrket.

Hon har också bland annat jobbat som hästansvarig på en annan ridskola, som hästskötare i tävlingsstall och i inackorderingsstall.

Angelica Eriksson

Annie är vår fritidsledare och har även en del lektioner. (Läs mer om henne nedan).

Johanna Forslöw-Karlsson

Johanna bor och är uppvuxen i Järfälla. Hon arbetar deltid på en redovisningsbyrå och deltid hos oss. Här jobbar hon både i stallet på förmiddagar och eftermiddagar samt med barnlektioner på helgen, ett ganska omväxlande arbete med andra ord.

Jenny Liljedahl

Jenny är uppvuxen i Järfälla och bor i Kallhäll. Hon är utbildad Ridledare, har en gedigen pedagogik-utbildning och har även gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Tidigare har hon bl.a arbetat på ridskola och med barn i andra sammanhang. Hon känner alla hästarna bra då hon spenderar en stor del av sin arbetstid i stallet, när hon inte undervisar.

Jenny jobbar även som fritidsledare.

Johan Tholander

Johan är uppvuxen i Stockholm och bor med sin familj i Kungsängen.

Johan är utbildad på Strömsholm och har tagit Ridledare- och Hästskötareexamen. Han har haft elva egna hästar sedan 1978 och tävlat mycket med ett fyrtiotal placeringar i dressyr upp till S:t George.

Stallpersonal

Emma Forslöw-Karlsson

Emma har varit med i vår verksamhet under många år och jobbar nu i stallet som stallpersonal, håller i ponnyskolan tillsamman med Fanny, hoppar in och vikarierar som ridlärare på vissa lektioner och rider till ponnyer. Hon är utbildad ungdomsledare, diplomerad hästskötare och tog studenten 2018 från realgymnasiet med inrikting häst och har sedan dess jobbat hos oss.

Hon tävlar en del på ridskolehästen Safir och är med i Svenska Ridsportförbundets satsning på Unga ryttare 2019.

Fanny Holmström

Fanny har gått djurgymnasiet med inriktning häst som hon tog studenten från 2018. Sedan hon var 13 år har hon jobbat extra i stall på Lidingö. Numera jobbar hon endast hos oss. Fanny har en egen häst som hon tränar och tävlar på hobbynivå. Förutom att arbeta med häst- och stallskötsel så är det Fanny som oftast är lärare i vår ponnyskola.

Predrag Jekić

Predrag har varit med hästar sedan han var barn. Hos oss jobbar han både med daglig skötsel av hästarna och stallen, kör allt foder och strö med traktorn, sköter ridbanor och hagar samt mycket annat.

Madeleine Molin

Madeleine (Madde) har ridit på Säby gård sedan hon var sex år, tog studenten 2018 från realgymnasiet med inriktning på häst och är utbildad ungdomsledare. Hon är uppvuxen och bor i Järfälla.

Förutom att arbeta med skötsel av hästar och stall är hon med och håller i ponnyskolan.

Madde är också sekreterare i Ungdomssektionen.

Vi har också flera duktiga helg- och extraarbetare.

Fritidsledare

Angelica Eriksson

Angelica, eller Annie som hon kallas, är uppvuxen i Sundbyberg och bor i Midsommarkransen. Hon är utbildad personalvetare och har både ULK och flera ledarskapsutbildningar i bagaget efter att hon gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Som fritidsledare är Annie en stor resurs för barnen i stallet. Hon ansvarar för alla skötare och stallvärdar och håller i många roliga aktiviteter.

Annie har också en del lektioner.

Jenny Liljedahl

Förutom att Jenny har en del lektioner med våra yngsta medlemmar så jobbar hon också som fritidsledare.

Läs mer om henne ovan.

Uppdaterad: 15 JUN 2018 14:55