Personalen

Ridskolechef

Anna-Carin Janson

Anna-Carin är uppvuxen i Bålsta och bor i Danderyd. Hon är utbildad hippolog med stallchefsinriktning och har tidigare arbetat bl.a på Östermalms ridskola och Sigtuna ridskola. 2012 startade Anna-Carin en helt ny egen ridskola i Bålsta som hon drev i tre år med stor framgång, Bålsta Ridskola. Hon har varit anställd som ridskolechef sedan vi startade ridskoleverksamheten och är den som har det övergripande ansvaret.

Anna-Carin är för närvarande föräldraledig.

T.f Ridskolechef

Helena Larsson

Helena kommer från Kalix där hon hållit på med hästar under större delen av sitt liv. Hon har jobbat som ridlärare i många år och även som fritidspedagog. Hon är både utbildad ridlärare och fritidspedagog. Sedan 2008 har hon varit ridskolechef vid Kalix Ridklubb.

Helena har två hästar som hon tävlar dressyr med. Att hon flyttat söderut beror på hennes ambitioner att kunna tävla mer och i högre klasser med sina hästar.

Helena är tillförordnad ridskolechef under Anna-Carin Jansons föräldraledighet och hon kommer även att hålla flera lektioner i veckan.

Ridinstruktörer

Johanna Forslöw-Karlsson

Johanna bor och är uppvuxen i Järfälla. Hon arbetar deltid på en redovisningsbyrå och deltid hos oss. Här jobbar hon både i stallet på förmiddagar och eftermiddagar samt med barnlektioner på helgen, ett ganska omväxlande arbete med andra ord.

Nina Latumaa

Nina bor och är uppvuxen på Lidingö. Hon är utbildad hippolog med ridlärarinriktning, svensk ridlärare level III och har tidigare arbetat bl.a på Ridskolan Stockby och haft träningar i egen regi, samt som beridare och stallchef. Nina rider mycket aktivt själv och tävlar på hög nivå i både hoppning och dressyr. Utöver sina lektioner har Nina ansvaret för att alla ridskolans hästar trivs och mår bra (en mycket viktig uppgift!).

Jenny Liljedahl

Jenny är uppvuxen i Järfälla och bor i Kallhäll. Hon är utbildad Ridledare, har en gedigen pedagogik-utbildning och har även gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Tidigare har hon bl.a arbetat på ridskola och med barn i andra sammanhang. Hon känner alla hästarna bra då hon spenderar en stor del av sin arbetstid i stallet, när hon inte undervisar.

Nina Pietarila

Nina är uppvuxen i Uleåborg i Finland och bor i Sigtuna. Hon är utbildad hippolog med inriktning hästutbildning och företagande, samt diplomerad ridlärare level II. Hon har tidigare arbetat bl.a på Lurbo ridklubb och Olunda ridskola samt i ett flertal tävlingsstall utomlands. Nina satsar mycket på sin egen ridning med siktet inställt på svår hoppning.

Stallpersonal

Annika Jangbratt

Annika är stallchef för medlemsstallet där det finns plats för 19 hästar. Hon ansvarar för driften av stallet både vad gäller att organisera det hela och det dagliga arbetet.

Hon är uppväxt med och har hållit på med hästar i hela sitt liv då hennes pappa hade en ridskola.

Annika har också lång erfarenhet som företagare inom hotell- och konferensbranschen.

Malin Brauner

Malin är uppvuxen i Österåker och bor i Järfälla. Hon har tidigare arbetat bl.a som butiksbiträde och med barn i andra sammanhang. Malin har alltid älskat djur och står idag för en stor del av hästarnas dagliga skötsel.

Markus Ekfalk

Markus bor och är uppvuxen i Järfälla. Han är utbildad inom försvaret och har tidigare arbetat bl.a som bilförsäljare på Lexus och Mitsubishi, på Swedbank samt inom försvaret. Han ansvarar för att hålla hela vår anläggning i fint skick men deltar också i stallarbetet. Vi brukar utgå ifrån att "Det som inte Markus kan laga, det är bara att slänga".

Vi har också flera duktiga helg- och extraarbetare: Emma Forslöw-Karlsson, Madeleine Molin, Sara Hultman och Tyra Åhlén.

Fritidsledare

Angelica Eriksson

Fritidsledare

Angelica, eller Annie som hon kallas, är uppvuxen i Sundbyberg och bor i Midsommarkransen. Hon är utbildad personalvetare och har både ULK och flera ledarskapsutbildningar i bagaget efter att hon gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Som fritidsledare är Annie en stor resurs för barnen i stallet. Hon ansvarar för alla skötare och stallvärdar och håller i många roliga aktiviteter.

Administratör

Mona Almqvist

Mona har många års erfarenhet både av ekonomi och hästar. Bland annat har hon arbetat som veterinärassistent och laserterapeut. Hon är  travtränare och har egna travhästar.

Hos oss ansvarar hon bland annat för fakturering, betalningar och löpande bokföring.

Uppdaterad: 05 JAN 2018 10:30

Viktigt om smittspridning

Kvarka och andra smittor dyker ibland upp på olika ställen, bland annat ridskolor. Det kan bli förödande för verksamheten.

Här får du veta vad du ska tänka på för att vi ska undvika smittor