Personalen

Ridskolechef

Nina Latumaa

Nina bor och är uppvuxen på Lidingö. Hon är utbildad hippolog med ridlärarinriktning, svensk ridlärare level III och har tidigare arbetat bl.a på Ridskolan Stockby och haft träningar i egen regi, samt som beridare och stallchef.

Nina är ansvarig för ridskoleverksamheten, att hästarna trivs och mår bra och att stallet sköts.

Nina rider mycket aktivt själv och tävlar på hög nivå i både hoppning och dressyr.

Nina håller också många lektioner och träningar.

Personalchef

Anna Westlund Tholander

Anna är utbildad på Strömsholm och har många års erfarenhet som instruktör och dressyrtränare. Hon har arbetat på flera ridskolor och i egen regi.

Tidigare har hon också drivit inackorderingsstall i Kungsängen.

Anna har en egen häst och tävlar gärna i dressyr.

Som personalansvarig är det hon som leder och fördelar arbetet i verksamheten, följer upp och utvecklar.

Ridinstruktörer

Angelica Eriksson

Annie är vår fritidsledare och har även en del lektioner. (Läs mer om henne nedan).

Johanna Forslöw-Karlsson

Johanna bor och är uppvuxen i Järfälla. Hon arbetar deltid på en redovisningsbyrå och deltid hos oss. Här jobbar hon både i stallet på förmiddagar och eftermiddagar samt med barnlektioner på helgen, ett ganska omväxlande arbete med andra ord.

Jenny Liljedahl

Jenny är uppvuxen i Järfälla och bor i Kallhäll. Hon är utbildad Ridledare, har en gedigen pedagogik-utbildning och har även gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Tidigare har hon bl.a arbetat på ridskola och med barn i andra sammanhang. Hon känner alla hästarna bra då hon spenderar en stor del av sin arbetstid i stallet, när hon inte undervisar.

Jenny jobbar även som fritidsledare.

Nina Pietarila

Nina är uppvuxen i Uleåborg i Finland och bor i Sigtuna. Hon är utbildad hippolog med inriktning hästutbildning och företagande, samt diplomerad ridlärare level II. Hon har tidigare arbetat bl.a på Lurbo ridklubb och Olunda ridskola samt i ett flertal tävlingsstall utomlands. Nina satsar mycket på sin egen ridning med siktet inställt på svår hoppning.

Han ä

Johan Tholander

Johan är uppvuxen i Stockholm och bor med sin familj i Kungsängen.

Johan är utbildad på Strömsholm och tagit Ridledare- och Hästskötareexamen. Han har haft elva egna hästar sedan 1978 och tävlat mycket med ett fyrtiotal placeringar i dressyr upp till S:t George.

Stallpersonal

Predrag Jekić

Predrag har varit med hästar sedan han var barn. Hos oss jobbar han både med daglig skötsel av hästarna och stallen, kör allt foder och strö med traktorn, sköter ridbanor och hagar samt mycket annat.

Vi har också flera duktiga helg- och extraarbetare: Emma Forslöw-Karlsson, Madeleine Molin, Sara Hultman och Tyra Åhlén.

Fritidsledare

Angelica Eriksson

Fritidsledare

Angelica, eller Annie som hon kallas, är uppvuxen i Sundbyberg och bor i Midsommarkransen. Hon är utbildad personalvetare och har både ULK och flera ledarskapsutbildningar i bagaget efter att hon gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Som fritidsledare är Annie en stor resurs för barnen i stallet. Hon ansvarar för alla skötare och stallvärdar och håller i många roliga aktiviteter.

Annie har också en del lektioner.

Jenny Liljedahl

Förutom att Jenny har en del lektioner med våra yngsta medlemmar så jobbar hon också som fritidsledare.

Läs mer om henne ovan.

Uppdaterad: 15 JUN 2018 14:55

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.