Foto: MIKAEL SJÖBERG

Vill du börja rida? Välkommen med din intresseanmälan!

Det är för närvarande kö till vår ridskola. Kön är olika lång beroende på vilken nivå man rider på och om man ska rida ponny eller stor häst.

• För vuxna nybörjare har vi för närvarande inga grupper och kommer heller inte att starta någon under 2018. Därför tar vi för närvarande inte emot några vuxna nybörjare till kön.

• För barn som är nybörjare är kön just nu mycket lång och vi kan inte säga när det kommer att finnas möjlighet att få en plats, men du är välkommen att ställa ditt barn i kö.

Välkommen att anmäla ditt intresse för ridning hos oss. Du får en plats i kön och vi hör av oss så snart vi kan erbjuda något.

Innan du fyller in intresseanmälan så behöver du läsa igenom våra ridnivåer så att du förstår dem och kan ange den som är så rätt som möjligt. Det är viktigt att du är noga med detta och även tar hänsyn till om du haft ett uppehåll från ridningen då man ofta behöver komma igång på en lägre nivå än man har klarat tidigare. Hamnar du i en för lätt grupp så kan du ändå få behålla platsen för att byta till en mer avancerad när det finns plats, men om den är för svår så är risken att du tyvärr inte kan fortsätta.

Står du i kö sedan tidigare så har du kvar din plats i kön och behöver inte göra något även om du inte har hört av oss på en tid.

När du får ett erbjudande om plats innebär det att vi har en plats ledig som vi behöver fylla så snart som möjligt. Därför kan vi inte ge så lång tid för att svara på erbjudandet innan det går vidare till nästa i kön. Du får max två erbjudanden. Efter det får du göra en ny intresseanmälan.

Här kan du läsa om vad det innebär att rida hos oss.

Här fyller du i din intresseanmälan.

Välkommen!

Uppdaterad: 16 MAJ 2018 09:56

Det nya stallet byggs nu och ska vara klart för inflyttning i november 2018.

Viktigt om smittspridning

Kvarka och andra smittor dyker ibland upp på olika ställen, bland annat ridskolor. Det kan bli förödande för verksamheten.

Här får du veta vad du ska tänka på för att vi ska undvika smittor