Foto: MIKAEL SJÖBERG

Vill du börja rida? Välkommen med din intresseanmälan!

Det är för närvarande kö till vår ridskola. Kön är olika lång beroende på vilken nivå man rider på och om man ska rida ponny eller stor häst.

• För vuxna nybörjare har vi för närvarande inga grupper och kommer heller inte att starta någon under närmaste året. Därför tar vi för närvarande inte emot några vuxna nybörjare till kön.

• För barn som är nybörjare är kön just nu mycket lång och vi kan inte säga när det kommer att finnas möjlighet att få en plats, men du är välkommen att ställa ditt barn i kö. Nybörjargrupper har vi framförallt på eftermiddagar från cirka 15.00.

Vi tipsar om Ponnyskolan som är för barn från fem år. Varje kurs är på tio veckor då barnen får bekanta sig med hästarna och stallet. Här fick mycket att lära och öva på och ha roligt med innan det är dags att hoppa upp på hästryggen! Här hittar du mer information om Ponnyskolan och kan anmäla ditt barn.

Välkommen att anmäla ditt intresse för ridning hos oss. Du får en plats i kön och vi hör av oss så snart vi kan erbjuda något! Vi kan inte säga hur lång tid det tar.

Viktigt att läsa innan du gör intresseanmälan

Vi strävar efter att ha så jämna grupper som möjligt kunskapsmässigt. Det innebär att det är ridlärarna som bedömer i vilken grupp vi passar.

När du får ett erbjudande om plats innebär det att vi har en plats ledig som vi behöver fylla så snart som möjligt. Därför kan vi inte ge så lång tid för att svara på erbjudandet innan det går vidare till nästa i kön. Du får max två erbjudanden. Efter det får du göra en ny intresseanmälan.

Står du i kö sedan tidigare så har du kvar din plats i kön och behöver inte göra något även om du inte har hört av oss på en tid.

Här kan du läsa om vad det innebär att rida hos oss.

Gör intresseanmälan här

Intresseanmälan gör du via minridskola.se

Välj först Järfälla Ryttarförening.

Välj sedan "Registrera dig för medlemskap, kölista eller bokning av kurs."

När registreringen är klar så har du fått en plats i kön.

Välkommen!

Uppdaterad: 27 AUG 2018 19:34