Skåp

Regler för hyra av skåp hos Järfälla Ryttarförening

Lediga skåp

Det finns i nya stallet. Önskar du hyra skåp så anmäler du intresse här.​

Finns inga lediga skåp så hamnar du i en kö. Om man blir aktuell för ett skåp blir man kontaktad via mejl och har då fem dagar på sig att svara på mejlet, annars går turen vidare till nästa i kön och man blir bortplockad från kön.

Låneskåp

I nya stallet finns sex stycken skåp i det bortre omklädningsrummet som kan användas som låneskåp över dagen/kvällen. Dessa skåp är märkta "låneskåp". Du har med dig eget hänglås. Är låset kvar på morgonen när personalen kommer så kommer låset att klippas upp och skåpet att tömmas. Att använda låneskåp kostar inget.

För att det ska fungera så bra som möjligt har vi upprättat ett antal regler vid hyra av skåp.

• Du ska vara medlem och inskriven i ordinarie ridgrupp hos Järfälla Ryttarförening.
  • Hästryttare hyr skåp i nya stallet. Ponnyryttare hyr skåp i gamla stallet.
  • Avgift för att hyra skåp fr.o.m HT-19 är 500 kr/termin. I skåpavgiften ingår hyra av det faktiska skåpet, lokal, el, värme, städning i det gemensamma utrymmet samt administration. Börjar man hyra efter terminsstart kan avgiften för den pågående terminen justeras, avgiften bestäms då av Fritidsledaren.
  • Avgiften ska via utskickad faktura betalas innan förfallodatum. Fakturan skickas ut inom en månad från och med varje terminsstart. Betalas avgiften inte i tid är man inte berättigad att fortsätta hyra skåp. Skåpet hyrs en termin i taget.
  • Önskar man säga upp skåpet mejlar man fritidsledaren. I samband med att man flyttar ut ska skåpet städas. Lämnas ej skåpet i fint skick blir hyresgästen fakturerad 100 kr. Önskar man sluta hyra under pågående termin betalas​ ingen​ avgift tillbaka.
  • Hyresgästen köper sitt eget hänglås till skåpet.
  • Skåpet är avsett för ryttarutrustning för en person.
  • Över sommaren ska skåpet tömmas och låset tas bort, senast sista lektionsdag för VT. I samband med detta ska även skåpet städas och torkas ur. Töms ej skåpet, städas och låset ej tas bort är man ej berättigad att hyra kommande HT och får därmed ställa sig i skåpkön igen.
  • Om hyresvärden behöver knippsa låset pga. ovanstående (skåpet ej tömt i tid) behöver hyresvärden ej ersätta låset.
  • Förekommer klotter i skåpet blir hyresgästen fakturerad 100 kr.
  • Lämna in påskrivet skåpkontrakt senast två veckor efter utlämnat datum.

Vid frågor går det bra att kontakta fritidsledaren via mejl: This is a mailto link

Uppdaterad: 06 AUG 2018 13:25 Skribent: Angelica Eriksson