Skötare

Tillsammans med ridskolechef Anna-Carin har vi beslutat att starta terminen med att genomföra skötarkurser istället för att dela ut skötarplatser. Detta gör vi för att både personal och elever ska ha möjlighet att lära känna hästarna och kunna få en uppfattning om vilken typ av häst man trivs med, samt att vi alla ska komma in i de nya rutinerna som blir.

De skötarutbildningar som kommer att arrangeras är obligatoriska för de som vill bli skötare – det spelar ingen roll om man har vart skötare innan eller inte. Det kommer att arrangeras ett flertal skötarutbildningar under höstterminen då vi vet att intresset är stort. Det kommer gå att anmäla sig till kurserna när anslag och information om kursen kommer upp, anmälan är först till kvarn och det går inte att anmäla sig i förväg innan information om kurstillfället har kommit upp.

Senare under hösten när vi alla har börjat komma in i rutinerna och hästarna spenderar mer tid inne kommer hästarna och ponnyerna att få skötare. Då kommer vi att börja med att de får ha en skötare var, för att sedan kunna öka på antalet när vi tycker det är lämpligt.

Skötarplatserna kommer att fördelas på så sätt att när det börjar bli dags så kommer detta att såklart att utannonseras. Man kommer då att få lämna intresse på max tre stycken hästar eller ponnyer som man vill bli skötare på. När sista datumet för intresseanmälan har passerat kommer platserna att lottas ut. Blir man aktuell för en skötarplats kommer detta att meddelas via mejl – då har man fem dagar på sig att bekräfta att man vill ha skötarplatsen – annars går platsen till nästa på tur.

De som inte blir lottade först och blir erbjudna en skötarplats kommer bli lottade i en skötarkö.

Skötarregler kommer att presenteras i och med terminsstart.

Vid frågor går det bra att kontakta mig antingen via mejl, facebook eller instagram.

Hälsningar
Fritidsledare Annie

This is a mailto link
facebook.com/fritidsledarejrf
fritidsledarejrf@instagram

Uppdaterad: 16 AUG 2016 09:51
Skribent: Annie Eriksson

Viktigt om smittspridning

Kvarka och andra smittor dyker ibland upp på olika ställen, bland annat ridskolor. Det kan bli förödande för verksamheten.

Här får du veta vad du ska tänka på för att vi ska undvika smittor