Föreningen

Välkommen till Järfälla Ryttarförening!

Föreningens uppdrag

Järfälla Ryttarförenings uppdrag är att tillhandahålla en god verksamhet för medlemmarna och ge ridskolan långsiktiga förutsättningar för att bedriva ridskoleverksamhet med hög kvalitet och god säkerhet.

Järfälla Ryttarförening (JRF) är en ideell förening som har avtal med Järfälla kommun om att nyttja Säby gård för ridskoleverksamhet och att tillgodose ungdomars hästintresse.

I anläggningen ingår ridskolans stall, medlemsstallet för privathästar, klubbrummet och övriga lokaler i stallet och baracken som mest används av Tävlingskommittén och där vi oftast har våra årsmöten.

JRF har i samförstånd med Järfälla Kommun byggt och äger de båda ridhusen. Vi väntar på beslut om kommunen ska överta dessa.

Förutom ridskolan har vi också en viktig föreningsverksamhet:

• Alla tävlingar som går på Säby gård arrangeras av vår tävlingskommitté
  • Vår Ungdomssektion arrangerar en rad aktiviteter för medlemmar upp till 26 år
  • Vi arrangerar seminarier, clinics, sammankomster och utflykter
  • Vi arrangerar julshower och liknande
  • I verksamheten finns fritidsledare

JRF är medlem i Svenska Ridsportförbundet, som i sin tur ingår i Riksidrottsförbundet. På distriktsnivå ingår JRF i Stockholms Läns Ridsportförbund. Genom att vi ingår i dessa förbund och betalar medlemsavgift till dem får du som medlem:

• en kollektiv olycksfallsförsäkring
  • Svenska Ridsportsförbundets tidning och officiella organ ”Häst & Ryttare”

Genom Ridsportförbundet får vi tillgång till ett stort utbud av utbildningar, kunskap och system som underlättar vårt arbete och gör att vi kan utvecklas, både när det gäller föreningen och ridskoleverksamheten.

Alla som rider på Säby Gård måste vara medlemmar i Järfälla Ryttarförening. Detta gäller även privatryttare som nyttjar anläggningen inklusive stadigvarande medryttare. Avgiften betalas per kalenderår. Du ansöker om medlemskap på minridskola.se. Du får sedan besked om ditt medlemskap och en faktura på medlemsavgiften.

Medlemsavgiften för 2019:

För junior (t.o.m. det år du fyller 20 år): 300 kronor

För senior: 500 kronor

Familjepris är borttaget från 2019.

Läs mer om medlemsavgift under Medlemskap och har du frågor gällande din medlemsavgift kan du sända ett mejl till This is a mailto link

Du är mycket välkommen att kontakta någon i styrelsen. Du hittar namn och e-post-adresser till styrelsen under Föreningen och rubriken Styrelse 2019 eller skickar til This is a mailto link

Uppdaterad: 13 APR 2018 16:16 Skribent: en