Tidningen Häst & Ryttare

Häst & Ryttare är Svenska Ridsportförbundets medlemstidning och officiella organ. Det första numret kom ut i juni 2005. Sedan dess har tidningen ökat i såväl upplaga som antal editioner per år vilket idag gör Häst & Ryttare till Sveriges största hästtidning (enligt Orvesto 2008:1).

Häst & Ryttare delas ut till Svenska Ridsportförbundets samtliga medlemmar. Häst & Ryttare är en självständig tidning med uppgift att främja medlemmarnas intressen, att inspirera och öka kunskapen. Detta ska ske genom aktuell information, reportage, nyheter och debatt. Fem sidor i tidningen är vikt åt direktinformation från Svenska Ridsportförbundet. Häst & Ryttare trycks i cirka 115 000 exemplar och utkommer åtta gånger om året, varav två nummer är dubbelnummer (läs mer om Häst & Ryttare på deras hemsida).

Fick du inte tidningen?

Om du inte har fått tidningen, kontrollera med JRF så att vi har rätt adress.

Kontakta:E-post: This is a mailto link

Uppdaterad: 08 JUN 2016 06:56 Skribent: Anki Schönning Perotti

Det nya stallet byggs nu och skulle enligt planen vara klart för inflyttning i november 2018. Det är dock försenat så inflyttning kommer försenas en bit in på 2019.