Christas Minnestävling

Järfälla Ryttarförening har instiftat en klubbtävling till minne av vår kära, tidigare ordförande Christa Löwl. Vår tradition är nu inne på tredje året.

Alla kan vara med, på alla nivåer, stora som små!

Har du ingen erfarenhet från att tävla sedan innan, så finns det personal och tävlingserfarna medlemmar på plats under dessa dagar som visar och berättar hur en tävling går till. Det här är en tävling för alla!

Ta gärna med dig familjen!

Lördag 5 oktober dressyr - FULLBOKAD

Domare:
Marie Ångman (från vit/lila/svart nivå och privatryttare)
Jessica Sedelke (alla i enkla rundan för röd/orange samt grön/blå nivå)

Startavgift:
- Privatryttare 200 kr
- Ridskoleryttare 100 kr
- Ridskoleryttare nivå grön + blå 50 kr

Hästhyra ridskoleryttare:
- ponny (nivå grön/blå) 200 kr
- ponny (nivå röd, gul, vit) 275 kr
- junior häst 325 kr
- senior häst 350 kr

Ridskoleryttare som, i mån av plats, önskar rida två starter erhåller 25 % rabatt på den andra hästhyran.

Max antal starter för privatryttare och ridskoleryttare från vit/lila/svart nivå är 40 st - först till kvarn gäller!

Antalet starter för ridskoleryttare på nivå röd/orange samt grön/blå är begränsat (men inget fastställt antal)- först till kvarn gäller!

Bekräftelsemejl skickas ut till deltagare efter att anmälningstiden gått ut. Startlistor med funktionärsuppgifter publiceras här på webbplatsen samma vecka som tävlingen äger rum.

Program:

Klass 1:

Ridskoleponny (vit nivå) - LC:2 eller LB:1
Ridskolehäst (lila/svart nivå)  - LC:2, LB:2 eller LA:3
Privatryttare: LC:2, LB:2 eller LA:3

Klass 2: Nivå röd/gul/orange - enkla rundan RÖD/GUL/ORANGE
Klass 3: Nivå grön/blå - enkla rundan GRÖN/BLÅ (gruppridning med instruktör)

Program för ridskoleryttare bestäms av ridinstruktör utifrån ekipaget. Privatryttare får önska annat program – maila eller prata med någon i TK.

Anmälningstidenutgår den 20 september kl.18.00.

Alla deltagare kommer att få en funktionärsuppgift under dagen. För tävlande under 15 år måste en förälder hjälpa till som funktionär. För barn som rider på grön/blå nivå krävs föräldramedverkan under dagen.

Tävlingskommittén ser positivt att övriga deltagare också tar med sig en anhörig/kompis som kan hjälpa till som funktionär under dagen. Funktionärshjälp anmäls till This is a mailto link.

Söndag 6 oktober hoppning

Bedömning: A:Inverkan (stilbedömning)

Domare:
Christina af Ugglas

Startavgift:
- Privatryttare 175 kr
- Ridskoleryttare 100 kr
- Ridskoleryttare nivå grön+blå 50 kr

Hästhyra ridskoleryttare:
- ponny (nivå grön/blå) 200 kr
- ponny (nivå röd, gul, vit) 275 kr
- junior häst 325 kr
- senior häst 350 kr

Ridskoleryttare som, i mån av plats, önskar rida två starter erhåller 25% rabatt på den andra hästhyran.

Hinderhöjder:
Klass 1: Bommar på marken (nivå grön/blå) (gruppridning med instruktör)
Klass 2: Lite högre (röd/gul/orange) (gruppridning med instruktör)
Klass 3: 50 -80 cm (lila/vit/svart)

Önskar privatryttare hoppa annan höjd, kontakta This is a mailto link

Hinderhöjder för ridskoleryttare bestäms av ridinstruktör utifrån ekipaget.

Anmälningstiden utgår den 20 september kl.18.00.

Anmäl dig här!

OBS! Hoppning på ponny och dressyr på lektionsponny är fullbokat. Anmäler du dig till det nu så får du en plats på reservlistan.

Inför Christas Minnetävling

Fyra tisdagar innan Christas Minnestävling kommer fritidsledare Annie och Jenny att ha teoritillfällen för dig som vill vara med på Christas Minnestävling.

Tillfällena är förberedande inför tävlingen och vi kommer att blanda både teori och praktik.

Läs mer och anmäl dig till det här!

Vem var Christa?

För er som inte vet vill vi gärna berätta vem som har namngett denna klubbtävling som gick av stapeln första gången 2017.

Christa Löwl var ordförande för Järfälla Ryttarförening 2011-2015. Hon var uppväxt och bodde i Kallhäll, en äkta Järfälla-bo. Redan i ungdomen var hon politiskt engagerad och fortsatte att vara det under större delen av sitt liv på olika sätt. Engagerad var ett ord som beskrev henne väl.

Hon delade intresset för hästar och ridning med sin dotter och det var genom att de började på ridskolan som hon också kom in i föreningen.

Christa var en äkta föreningsmänniska och en skicklig politiker och hon gjorde alltid ett genuint arbete med stor hängivenhet. Hennes övertygelse var ofta stark och on kunde konsten att driva en sak i mål genom att få andra att lyssna och förstå, inte minst genom att hon själv var duktig på att lyssna.

Att moderniser ridskolan stod högt på hennes agenda och det var hon som träget arbetade för denna sak och till slut lyckades få politikerna i Järfälla kommun att förstå värdet av upprustningen och att idrotten måste erbjuda lika villkor för utövarna.

Det är alltså henne vi har att tacka för att vi har fått det gamla stallet renoverat och det nya byggt, vilket är den största händelsen i föreningens och ridskolans snart 60-åriga historia. hon tog det från att öppna dörrarna till att få besluet i hamn i ett enigt kommunfullmäktige i slutet av 2013.

Vi har skapat tävlingen i hennes namn till hennes minne efter hennes bortgång 2015.

Ångerrätt

När beställning eller bokning görs via e-post, webbformulär eller telefon så har du enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) rätt att ångra dig och avboka din anmälan eller ditt köp genom att meddela oss senast 14 dagar efter ditt köp. Om det är en aktivitet som har startat och du deltagit vid en sammankomst så har du accepterat att avstå från ångerrätten.

Återtagande av anmälan

Förutom vad gäller ångerrätten enligt ovan är anmälan bindande. Om du återtar din anmälan efter att ångerrätten förfallit men innan evenemanget startat så debiteras du för halva avgiften för det som du har köpt. Om du återtar din anmälan inom 48 timmar från att evenemanget startar debiteras du för hela avgiften.

Meddelande om ånger eller återtagande ska ske till This is a mailto link

Vi ser fram emot två härliga tävlingsdagar till minnet av Christa även i år!

Integritet
Här, i vår Integritetspolicy, finns information om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Uppdaterad: 13 AUG 2018 10:57 Skribent: Tävlingskommittén