NYHET - Dressyrspecial ponny

01 FEB 2021 15:30
Vi startar en ny specialgrupp från och med T3 för dig som rider ponny på gul nivå eller högre.
  • Uppdaterad: 01 FEB 2021 15:35

Dressyrspecialen på ponny är till för dig som rider på lägst gul nivå och som vill lära dig mer och utvecklas inom din ridning. Vi kommer att fokusera mycket på hästens form och ryttarens inverkan. Du som rider i dressyrspecialen förväntas vara lite mer aktiv i klubben och hjälpa till på minst en av föreningens hemmatävlingar, du kommer att tillsammans med en vuxen ur dressyrspecialen på stor häst hjälpa till att kvällsfodra ridskolans hästar på lördagskvällar enligt ett löpande schema. Du kommer även att ha möjlighet att tävla när du anses vara redo för detta.

När? Varannan lördag på eftermiddagen kl 15.00-16.00 i stora ridhuset

Instruktör: Jenny Liljedahl

Pris: 435 kr/lektion á 7 tillfällen T3, totalt 3045 kr. Du binder upp dig på en termin som vanligt och är garanterad din plats tills du säger upp den

För att få rida i dressyrspecialen måste du ha en fast plats i en ordinarie grupp minst en dag i veckan. Man får rida i både hoppspecialen och dressyrspecialen förutsatt att man har en plats i en ordinarie grupp.

Vi kommer att ha ett antagningsprov där eleven kommer att rida två olika hästar för att visa var man ligger kunskapsmässigt. Detta antagningsprov äger rum lördag vecka 7.

Gruppen kommer att bestå av endast sex stycken elever och man rider 60 minuter.

Varje elev som blivit antagen i dressyrspecialen kommer att ha två hästar att växla mellan under terminens gång samt en utvecklingshäst utöver sina två träningshästar.

Om du är intresserad av att rida i dressyrspecialen ber vi dig skicka en intresseanmälan till This is a mailto link

E-post: ridskolan@jarfallary...