Kakan får stanna med sin nya (m)amma!

08 JUL 2021 18:50
Att Märta skulle få föl var en riktig överraskning för Järfälla Ryttarförening. Vi vill tacka alla för det enorma engagemang och den generositet som ni har visat för den lilla fölungen. Vi är oändligt tacksamma för det.
  • Skapad: 08 JUL 2021 18:50

Det har varit dramatiskt med vistelse på djursjukhus och att hitta en amma. Kakan trivs jättebra med sin amma och lever nu livets glada dagar. Ägaren till amman har också förälskat sig i Kakan och har frågat om hon kan få stanna hos dem för gott. Eftersom det är ett stort ansvar att ta hand om ett föl så ser vi att det är en väldigt bra chans för Kakan. Hon ska lära sig många saker innan hon blir en ridhäst och behöver tid att växa och utvecklas. Det är såklart ledsamt att Kakan inte kommer tillbaka till oss, vi har ju alla hunnit förälska oss i den charmiga lilla krabaten. Men vi behöver acceptera att Kakan flyttar från oss på riktigt eftersom det är bra för henne. Vi hoppas att vi kan få följa hennes vidare äventyr hos sin amma i hemmet där hon redan gjort sig hemmastadd. Vem vet om hon en dag kommer tillbaka till oss?

Ni som är faddrar och donatorer har tillsammans skänkt fantastiska 43 000 kr. Pengarna har använts till att bidra till att betala de oplanerade kostnaderna för inackordering, veterinär, medicin, sjukhusvistelse och personal.

Stort tack till Ridskolans fantastiska personal, och speciellt Fanny och Malin, som hjälpt Kakan att klara sig igenom de svårigheter som funnits.

Vi önskar er en härlig sommar och återigen ett stort tack för er vilja att stötta Kakan och föreningen!

E-post: ridskolan@jarfallary...