Vårens enkät viktigt inspel till höstens arbete

14 SEP 2022 19:58
  • Skapad: 14 SEP 2022 19:58

Under våren så skickades en enkät för att ta tempen på visionsarbete ut till samtliga aktiva medlemmar i Järfälla ryttarförening. Syftet var att ta reda på hur långt vi kommit i arbetet med att genomföra den vision som beslutades 2021 och få ett underlag för fortsatt arbete.

Resultatet kommer nu att användas både av ridskolans personal och föreningens styrelse för att fortsätta att utveckla ridverksamheten på bästa sätt.

Karin Svingby, ordförande i Järfälla Ryttarförening är nöjd med både resultat och svarsfrekvens.

– Att över 60 procent tog sig tid att svara på enkäten visar på ett stort engagemang och att drygt tre fjärdedelar tycker att vi kommit mer än halvvägs i arbetet med att nå visionen är också ett gott betyg.

Anna Tholander har redan under våren gått igenom enkäten med ridskolans personal och tycker också att resultatet ger stöd i att verksamheten går åt rätt håll.

– Det är viktigt att vi ser att både ryttare och medarbetare tycker att vi arbetar i enlighet med vår vision, att vi har samma bild av var verksamheten står. Sedan är det extra glädjande att som ansvarig för föreningens hästar se över 80 procent tycker att våra hästar har det så bra som vi önskar i visionen.

Enkäten är den första i sitt slag och kommer att fungera som en nollmätning.

– Nu har vi ett utgångsresultat som vi kan följa upp löpande för att se att vi håller kursen och att de höga siffror vi nu har håller i sig, avslutar Karin Svingby.

FAKTARUTA: Visionen som gäller till 2025 är:

Järfälla Ryttarförening – en samlingsplats där hästar och människor stormtrivs. Och med ett ständigt lärande genom hela häst- och ryttarlivet.

Ett särskilt tack till Anders Örtengren, Mistat, som tagit fram och analyserat enkäten.

LÄNK: Klicka på länken för att se hela resultatet och alla nyckeltal.

Skribent: Elsa Ramström
E-post: Adressen Gömd

Lektionsschema

Klicka här för att komma till lektionsschemat.

E-post: info@jarfallaryttarf...