Vi har varit på Järfälla kommuns föreningsträff!

08 OKT 2021 17:11
  • Uppdaterad: 13 OKT 2021 10:21

Kommunen anordnade den 29 september en träff för alla ideella föreningar i Järfälla där Järfälla Ryttarförening deltog. Kommunens tjänstemän och förtroendevalda inom Kultur Fritid och Demokrati presenterade sig. Kommunen invigde Fritidschecken och den är vi med i:

Järfälla kommun vill att fler barn och unga engagerar sig och hittar sin aktivitet inom föreningslivet. Därför har kommunen valt att införa Fritidschecken.

Fritidschecken innebär att barn och unga kan delta i en, till Fritidschecken, ansluten Järfällaförenings aktivitet med lägre aktivitetskostnad. Erbjudandet är till för alla i åldrarna 7-19 år som är mantalsskrivna i Järfälla kommun. Checken söks av individen och kostnaden dras av på fakturan från föreningen.

För mer information om hur du söker och vilka föreningar som är anslutna: www.jarfalla.se/Fritidschecken

Kommunen presenterade också det arbete de gjort med bidragsöversyn som gäller från 2022. Vi kommer ansöka om det nya verksamhetsstödet. Sist men inte minst fick vi bidra med idéer på hur Järfällas föreningar skulle kunna stötta varandra och samarbeta för att engagera fler ungdomar i föreningslivet.

E-post: Adressen Gömd

Lektionsschema

Klicka här för att komma till lektionsschemat.

E-post: ridskolan@jarfallary...