Inställda och flyttade tävlingar

09 APR 2020 08:47
Våra dressyrtävlingar den 18–19 april har ställts in efter instruktioner från Svenska Ridsportförbundet och det tävlingsstopp som råder till och med 31 maj 2020. Det kan också bli svårt att hålla sig till gränsen om max 50 personer i arrangemangen.
  • Skapad: 09 APR 2020 08:47

Därmed har vi i Tävlingskommittén beslutat att KM i dressyr den 1 maj flyttas till hösten och istället genomförs en programträning för extern domare den 1 maj. Förutsättningarna för arrangemanget är att vi inte har någon publik, ingen servering och antalet deltagare kommer att begränsas.

Programträningen riktar sig till ridskoleryttare på gul, vit, lila och svart nivå samt privatryttare. För detta tillfälle får ryttare som deltagit vid tidigare programträningstillfälle 2020 vara med i mån av plats. Anmälan öppnar på minridskola.se inom kort.

Christas Minnestävling är planerad till 30–31 maj och även detta arrangemang skjuts upp. Vi kommer istället att arrangera träningstillfällen under tävlingslika förhållanden den 30–31 maj i både hoppning och dressyr för ryttare på olika nivåer men med begränsat antal deltagare. Mer information kommer kring detta arrangemang.

Tävlingsstopp innebär mer möjligheter för träning och passa på att ta tillvara på dessa möjligheter så länge ni är friska och har hälsan med er. Det kan till exempel vara bra att träna på vår dressyrbana. En del hästar kan ju tycka att det är lite läskigt att gå förbi dressyrbokstäverna där det ibland kan gömma sig spöken bakom.

Skribent: Tävlingskommittén