Pararidning

Pararidning är ridning för personer med funktionsnedsättning.

Vi på järfällaryttarförening kommer erbjuda ridlektioner för dig med lättare rörelsenedsättning en vardagskväll i veckan. Vi bedriver idag ridskola med ca 550 uppsittningar i veckan på snälla välskolade hästar och ponnyer. Vi har 2 ridhus, en ute bana och en fantastisk natur som vi varierar våra ridlektioner med.

Under VT 22 kommer vi att starta upp ridlektioner för personer med lättare rörelsenedsättning, vuxen som barn från 7 år och uppåt.

Ridningen kommer ske på tisdagar kl:17.15-18.00 i grupp om 3-5 deltagare. I denna tid ingår även uppsittning och avsittning. Vi samlas 30 min innan ridtiden för att gemensamt göra i ordning hästar.
Om du som ryttare behöver ha extra hjälp, så som en assistent, är det något du själv måste ta med då detta inte är något vi kan bistå med.

Kostnad: 320 kr/gång. Vi rider i 2 block V.11-17, V.18-24 och man binder upp sig och betalar för ett block i taget.

Alla personer som rider här hos oss måste vara medlemmar i föreningen. Genom ditt medlemskap får du vara med på flera aktiviteter och du omfattas av en kollektiv olycksfallsförsäkring. Medlemsavgiften betalas årsvis och faktureras av oss.

Vår ambition är att pararyttare ska vara en del i hela vår verksamhet

Om du är intresserad av att vara med på pararidning, registrera dig på www.minridskola.se och välj Järfälla Ryttarförening i listan. Skicka sedan ett mail till This is a mailto link med ditt namn och mer information om dig. Ange "Pararidning" i ämnesraden.

Vid frågor hör av dig till: This is a mailto link

Välkommen med din anmälan!

Här finns information om pararidning för utskrift>>

Uppdaterad: 23 JAN 2022 20:04
E-post: This is a mailto link

Lektionsschema

Klicka här för att komma till lektionsschemat.

E-post: info@jarfallaryttarf...