Personalen

Verksamhetschef

Anna Westlund Tholander

Anna är utbildad på Strömsholm och har många års erfarenhet som instruktör och dressyrtränare. Hon har arbetat på flera ridskolor och i egen regi.

Tidigare har hon också drivit inackorderingsstall i Kungsängen.

Anna har en egen häst och tävlar gärna i dressyr.

Som verksamhetschef är det hon som leder och fördelar arbetet i verksamheten, följer upp och utvecklar.

Administratör

Annika Jangbratt

Annika tar hand om administration för ridskolan med elever, grupper, kurser, fakturor och mycket annat.

Hon har även jobbat hos oss tidigare, då som stallchef i medlemsstallet.

Annika har hållit på med hästar och ridit sedan hon var barn. Hon har en egen häst som hon tränar och tävlar en del i hoppning med.

Ridinstruktörer

Malin Dahlgren

Malin har gedigen erfarenhet som ridlärare. Hon har också haft egna hästar och tävlat i hoppning.

Emelie Ekberg

Emelie är utbildad hästskötare, Hippolog och har högsta utbildningsnivån som ridlärare, SRL III. Hon har flera års erfarenhet av ridläraryrket.

Hon har också bland annat jobbat som hästansvarig på en annan ridskola, som hästskötare i tävlingsstall och i inackorderingsstall.

Angelica Eriksson

Angelica, eller Annie som hon kallas, är uppvuxen i Sundbyberg. Hon är utbildad personalvetare och har både ULK och flera ledarskapsutbildningar i bagaget efter att hon gått naturbruksgymnasium med hästinriktning.

Johanna Forslöw-Karlsson

Johanna bor och är uppvuxen i Järfälla. Hon arbetar deltid på en redovisningsbyrå och deltid hos oss. Här jobbar hon både i stallet på förmiddagar och eftermiddagar samt en del lektioner. Ett ganska omväxlande arbete med andra ord.

Isabelle Lamprecht

Utbildad ridlärare med många års erfarenhet. Isabelle drev tidigare Farsta ridskola.

Jenny Liljedahl

Jenny är uppvuxen och bor i Järfälla . Hon är utbildad Ridledare, har en gedigen pedagogik-utbildning och har även gått naturbruksgymnasium med hästinriktning. Tidigare har hon bl.a arbetat på ridskola och med barn i andra sammanhang. Hon känner alla hästarna bra då hon spenderar en stor del av sin arbetstid i stallet, när hon inte undervisar.

Johan Tholander

Johan är uppvuxen i Stockholm och bor med sin familj i Kungsängen.

Johan är utbildad på Strömsholm och har tagit Ridledare- och Hästskötareexamen. Han har haft elva egna hästar sedan 1978 och tävlat mycket med ett fyrtiotal placeringar i dressyr upp till S:t George.

Stallpersonal

Leon Vibäck

Leon har ridit hos oss på ridskolan sedan fler år tillbaka och jobbar hos oss i stallet måndag-fredag.

Emma Söderqvist

Emma red på ridskola när hon var liten och har hållit på med hästar till och från sen dess. Emma har gått barn och fritidsprogrammet på gymnasiet och är utbildad barnskötare.

Fanny Holmström

Fanny har gått djurgymnasiet med inriktning häst som hon tog studenten från 2018. Sedan hon var 13 år har hon jobbat extra i stall på Lidingö. Numera jobbar hon endast hos oss. Fanny har en egen häst som hon tränar och tävlar på hobbynivå. Förutom att arbeta med häst- och stallskötsel så är det Fanny som oftast är lärare i vår ponnyskola.

Fanny har även en del lektioner.

Predrag Jekić

Predrag har varit med hästar sedan han var barn. Hos oss jobbar han både med daglig skötsel av hästarna och stallen, kör allt foder och strö med traktorn, sköter ridbanor och hagar samt mycket annat.

Madeleine Molin

Madeleine (Madde) har ridit på Säby gård sedan hon var sex år, tog studenten 2018 från realgymnasiet med inriktning på häst och är utbildad ungdomsledare. Hon är uppvuxen och bor i Järfälla.

Förutom att arbeta med skötsel av hästar och stall är hon med och håller i ponnyskolan.

Som fritidsledare är Madde en stor resurs för barnen i stallet. Hon ansvarar för alla skötare och stallvärdar och håller i många roliga aktiviteter.

Madde är också sekreterare i Ungdomssektionen.

Emilia Zenk

Emila rider hos oss på ridskolan sedan flera år och jobbar hos oss i stallet måndag-fredag.

This is a mailto link

Vi har också flera duktiga helg- och extraarbetare.

Fritidsledare

Madeleine Molin

Madde är också sekreterare i Ungdomssektionen.

Uppdaterad: 15 JUN 2018 14:55
E-post: This is a mailto link

Lektionsschema

Klicka här för att komma till lektionsschemat.

E-post: ridskolan@jarfallary...