Ponnyskola

Ponnyskolan är för barn från fem år och är en kurs som på ett lättsamt sätt ska ge de mindre barnen grunderna i hur man sköter en häst. Man lär sig borsta och rykta, sadla och tränsa och leda en häst. Man får också lära sig vad hästen äter och behöver för att må bra. Att veta hur man sköter hästens utrustning är också viktigt liksom hur man mockar och gör fint i hästens box.

Detta är en kurs som ska ge barnen häst- och stallvana och lära dem hur man beter sig i stallet och i umgänget med hästarna. Det är viktigt att kunna så att man kan känna sig trygg och säker i stallet. Det är alltså ingen ridutbildning utan en utbildning om allt annat som hör till i ett stall.

Det går bra att gå ponnyskolan flera gånger. Övning ger färdighet och många barn tycker att det är härligt att vara i stallet med hästarna.

Kostnad

Kostnaden för ponnyskolan är 2150:- plus medlemsavgift 300:-. Medlemskapet ger också barnet tillgång till andra aktiviteter för barn och ungdomar i verksamheten och en försäkring.

Avgiften faktureras innan kursstart med tio dagars betalningstid.

Som förälder behöver du inte vara med. Vid andra tillfället är du som förälder välkommen på information om föreningen och verksamheten.

Vid andra tillfällen tipsar vi om en promenad runt vackra Säby gård medan ditt barn är med på ponnyskolan.

Ångerrätt

När beställning eller bokning görs via e-post, webbformulär eller telefon så har du enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) rätt att ångra dig och avboka din anmälan eller ditt köp genom att meddela oss senast 14 dagar efter ditt köp. Om det är en aktivitet som har startat och du deltagit vid en sammankomst har du accepterat att avstå från ångerrätten.

Återtagande av anmälan
Förutom vad gäller ångerrätten enligt ovan är anmälan bindande. Om du återtar din anmälan efter att ångerrätten förfallit men innan kursen startat så debiteras du för fyra tillfällen eller halva avgiften för det som du har köpt.

Meddelande om ånger eller återtagande ska ske till This is a mailto link

Välkommen med din anmälan!

Foto: Nelly Hörberg

Uppdaterad: 29 APR 2020 16:08