Vision - Det läge vi siktar mot 2025

Järfälla Ryttarförening – En samlingsplats, där människor och hästar stormtrivs, med ett ständigt lärande genom hela häst- och ryttarlivet.

Hästen får vara häst! Från ridning till hästkunskap! Vi gör det tillsammans!

Förtydligande:

Vi låter hästen vara häst - och hästarna är vår prio 1. Vi ser dem som individer med särskilda personligheter och utbildningsgrad och med motsvarande behov. Vi gillar olika och olikheter! Vi försöker matcha dem långsiktigt med våra ryttare för ett långsiktigt lärande för båda parter. Vi har ett gemensamt tänk för vår kommunikation med hästen och hästhantering.

Våra ryttare ska få möjlighet att från en grundläggande basnivå, ständigt utmanas och utveckla sin hästkunskap och ridförmåga genom en blandning av teori, uppsutten och avsutten praktik i enlighet med SvRFs utbildningsskala/riktlinjer. Ryttare i alla åldrar ska inspireras att ta hand om sin egen hälsa för att inverka på hästen så positivt som möjligt

Personalen sätter grunden för att alla känner sig välkomna och skapar samtidigt en tydlig och trygg miljö. De ser dig, lär dig och ger dig återkoppling. De är tydliga mot dig och i hanteringen av hästarna. För de har i sin tur rätt kompetens för uppgifterna och befogenheter kopplade till det ansvar som de har.

Sammanhållning bland medlemmarna i stallet och inom ridgrupperna bygger på öppenhet och en ömsesidig respekt för varandra och våra olika roller. Vi lever SvRFs värdegrund.

Vår anläggning ska vara praktisk och välkomnande med optimalt utnyttjande av de olika delarna. Det ska kännas tryggt och säkert för hästar, personal, ryttare och andra som vistas i området.

Kommunen är en viktig partner och vi vill medverka till ett hållbart samhälle och en meningsfull fritid för barn, ungdomar och vuxna.

Vi har ett bra nätverk och samarbete med bland annat RF, SvRF och andra ridskolor kring tävlingar och lärande.

Uppdaterad: 06 FEB 2019 07:59
E-post: This is a mailto link

Lektionsschema

Klicka här för att komma till lektionsschemat.

E-post: ridskolan@jarfallary...