Årets första externa starter för Team PG

Tidig morgon den 7 april 2024 möttes hela Projektgruppen (Team PG), tränare Malin Dahlgren samt föräldrar upp för att lasta 7 ponnyer och all utrustning, mat och vatten till hästarna. Sen bar det av mot en dag på Södertälje Ridklubb där alla ekipage startade 2 klasser var.

Ryttarna levererade fina rundor på väldigt fina ponnyer! Av totalt 14 möjliga rosetter (Bed A:Clear Round) fick vi med oss 9 rosetter hem. Ponnyerna skötte sig exemplariskt kring allt det nya att titta på och anpassa sig till.

Team PG och tränare Malin fick som representanter för Järfälla Ryttarförening goda vitsord och beröm för hjälpsamhet och mjuk ridning!

Ekipage;

Annie Johansson Gharib – Kleo (60 cm, 70cm)

Ellen Rimnér – Myra (50cm, 60cm)

Lina Brunzell – Tilly (50cm, 60cm)

Malva Eskilsson – Kotten (50cm, 60cm)

Tillie Eskilsson – Flinga (60cm, 70 cm)

Selma Ågren – Pocca (50cm, 60cm)

Sofie Andreasson – Dylan (60cm, 70cm)

Fakta Team PG
Malin Dahlgren startade veckovis gruppträning med ponnysar som behöver extra stöttning redan i mars 2023 och då med endast 2 ekipage. Gruppen har sedan successivt vuxit då ridskolan fått in fler orutinerade ponnyer och den blev officiellt en fast grupp i lektionsschemat november 2023. Rutinerade ryttare i olika åldrar som kan matcha dessa ponnyer tränar dem under noggrann coachning av Malin och fokus är att stötta ponnyerna i sin utbildning med miljöträning, dressyr/bomträning och hoppning. En långsiktig plan finns för att på ett säkert sätt slussa in ponnyerna i sitt arbete på ridskolan och att kunna lära ridskolans alla elever att utvecklas på olika nivåer.