På vår ridskola utvecklas du och hästarna - tillsammans

Välkommen till vår ridskola, vackert belägen vid Säby Gård och Järvafältets naturreservat.

Här är alla välkomna, från nybörjare till avancerade, från motionsryttare till de som vill satsa på tävling, såväl ung som gammal! Vi är en av de största ridskolorna i Stockholms län och även en av Sveriges största föreningsdrivna ridskolor. Sedan 2016 driver Järfälla Ryttarförening ridskolan och de senaste åren har en mängd förändringar skett. Järfälla kommun har totalrenoverat det gamla stallet och byggt ett nytt stall med plats för 26 hästar och efterlängtade omklädningsrum. Detta stod klart i maj 2019. Både hästar, ryttare och personal har nu fått en modern anläggning att vara på.

Vi har två ridhus, ett 23x65 meter och ett 20x40 meter samt en belyst utebana om 30x60 meter. Stora ridhusets långsidesläktare har plats för 300 personer. Vi är extra stolta över detta ridhus eftersom det fick Järfälla kommuns byggnadsvårdspris 1999. Genom vår stora anläggning och att vi är en stor förening har vi också mycket goda möjligheter att arrangera tävlingar och mycket annat.

Miljön och omgivningarna är unika, och detta vill vi ta vara på genom att så ofta vi kan förlägga ridlektionerna ute. Vi arrangerar också regelbundet uteritter.

Vi är mycket stolta över vår ridskola, som flera år i följd fått höga betyg i enkätundersökningar riktade mot våra medlemmar.

Vill du börja rida hos oss? Varmt välkommen att registrera dig i vår kö här! (Välj Järfälla Ryttarförening i listan)