Järfälla Ryttarförenings uppdrag är att tillhandahålla en god verksamhet för medlemmarna och ge ridskolan långsiktiga förutsättningar för att bedriva ridskoleverksamhet med hög kvalitet och god säkerhet.

Järfälla Ryttarförening (JRF) är en ideell förening som har avtal med Järfälla kommun om att nyttja Säby gård för ridskoleverksamhet och att tillgodose ungdomars hästintresse.

I anläggningen ingår ridskolans stall, medlemsstallet för privathästar, ridhus, klubbrummet och övriga lokaler i stallet och västra baracken som mest används av Tävlingskommittén.

Förutom ridskolan har vi också en viktig föreningsverksamhet:

• Alla tävlingar som går på Säby gård arrangeras av vår tävlingskommitté
  • Vår Ungdomssektion arrangerar en rad aktiviteter för medlemmar upp till 26 år
  • Vi arrangerar seminarier, clinics, sammankomster och utflykter
  • Vi arrangerar julshower och liknande
  • I verksamheten finns fritidsledare

JRF är medlem i Svenska Ridsportförbundet, som i sin tur ingår i Riksidrottsförbundet. På distriktsnivå ingår JRF i Stockholms Läns Ridsportförbund. Genom att vi ingår i dessa förbund och betalar medlemsavgift till dem får du som medlem:

• en kollektiv olycksfallsförsäkring
  • Svenska Ridsportsförbundets tidning och officiella organ ”Häst & Ryttare”

När du ska besöka oss

Här hittar du en skiss över anläggningen med information om tävlingsplats, parkering, sekretariat, servering, toaletter, åskådarplatser m.m.

Hitta hit!

(Klicka på kartan för vägbeskrivning)

Säby gård ligger snett emot Bauhaus i Barkarby. Gamla stallet ligger längst in i allén på vänster sida och har delvis gul fasad.

Med bil:
E18 och avfart Jakobsberg.

Kommer du från Stockholm så håller du höger och tar vänster vid trafikljusen. Nästa infart på höger sida är till Säby gård. Kommer du från Enköpingshållet så åker du höger i rondellen efter avfarten och sedan vänster vid trafikljusen vid Bauhaus. Nästa infart på höger sida är till Säby gård.

Parkering finns vid infarten på var sida om allén, ej uppe vid gården.

Med buss:
Buss 567 som går från Sollentuna, Akalla och Jakobsbergs station stannar intill på Enköpingsvägen.

Med cykel:
Du kan cykla hela vägen upp i allén. Cykelställ finns på höger sida mitt emot stallet mot kolonilottsområdet.

Varmt välkommen!