PARARIDNING

Pararidning är ridning för personer med funktionsnedsättning.

Under VT 22 kommer vi att starta upp ridlektioner för personer med lättare rörelsenedsättning, vuxen som barn från 7 år och uppåt.

Ridningen kommer ske på tisdagar kl:17.15-18.00 i grupp om 3-5 deltagare. I denna tid ingår även uppsittning och avsittning. Vi samlas 30 min innan ridtiden för att gemensamt göra i ordning hästar.

Om du som ryttare behöver ha extra hjälp, så som en assistent, är det något du själv måste ta med då detta inte är något vi kan bistå med.

Kostnad: 320 kr/gång. Vi rider i 2 block om 4 veckor och man binder upp sig och betalar för ett block i taget.

Om du är intresserad av att vara med på pararidning, registrera dig på www.minridskola.se och välj Järfälla Ryttarförening i listan. Skicka sedan ett mail till emelie.ekberg@jarfallaryttarforening.se med ditt namn och mer information om dig.

Välkommen med din anmälan!