PARARIDNING

Pararidning är ridning för personer med funktionsnedsättning.

På Järfällaryttarförening erbjuder vi ridlektioner för dig med lättare rörelsenedsättning på söndagar varannan vecka, jämna veckor, kl.15.00-15.45.
Vi har snälla välskolade hästar och ponnyer och varierar våra lektioner inne i ridhus och ute i vår fantastiska natur.

Ridningen sker i grupp om ca 5 deltagare och pågår i 45 minuter. I denna tid ingår även uppsittning och avsittning där vi använder pall och ramp som hjälpmedel. Ni ska vara i stallet ca 30 min både innan och efter ridning för att sköta om hästen. Räkna in det i er tid. Om du som ryttare behöver ha extra hjälp, så som en assistent, är det något du själv måste ta med då detta inte är något vi kan bistå med.
Hjälm och väst finns att låna. Vi kan inte garantera att alla storlekar finns.
Eleven ska alltid ha oömma kläder efter väder på sig samt skor eller stövlar med klack.

Kostnad: 335 kr/tillfälle och ridningen faktureras terminsvis. Kalenderåret innehåller 3 terminer enligt följande;
T1: v. 32-47
T2: v. 48-10
T3: v. 11-26
Du har möjlighet att dela upp din terminsfaktura på 3 betalmånader. Du kan läsa mer om våra villkor här >>

Första ridtillfället är alltid en provridning. Vill du ha platsen och instruktören tycker du passar i gruppen får du en en fast plats.
Vi skickar fakturan efter detta tillfälle.

Alla personer som rider här hos oss måste vara medlemmar i föreningen. Genom ditt medlemskap får du vara med på flera aktiviteter och du omfattas av en kollektiv olycksfallsförsäkring i Folksam. Medlemsavgiften betalas årsvis och faktureras av oss.

Vår ambition är att pararyttare ska vara en del av hela vår verksamhet.

Om du är intresserad av att vara med på pararidning, registrera dig på www.minridskola.se och välj Järfälla Ryttarförening i listan. Skicka sedan ett mail till emelie.ekberg@jarfallaryttarforening.se med ditt namn och mer information om dig.
Emelie svarar även på eventuella frågor.

Välkommen med din anmälan!