Tävlingskommittén

Tävlingskommittén planerar och genomför föreningens tävlingar på alla nivåer, från klubbtävling till regionala tävlingar.

Tävlingskommittén består av ett gäng engagerade medlemmar. Vissa är själva aktiva tävlingsryttare, några har eller planerar att börja tävla och några är föräldrar till barn som tävlar.

Vi arbetar alla ideellt med detta och vi har en sak gemensamt: vårt intresse för hästar, ridning och tävling. Det är just det och att få vara en del av denna härliga gemenskap som driver oss.

Vi har regelbundna möten i samband med tävling och däremellan pågår övrig planering av verksamheten.

Våra mål:

• Arrangera fler hemmatävlingar (lokala och regionala),
  • Arrangera fler Pay and jump/pay and ride,
  • Engagera fler medlemmar som stöd inför, under och efter tävling,
  • Finnas som stöd för alla medlemmar som vill börja tävla och lära sig mer,
  • Skapa ett funktionärsteam och hålla funktionärsutbildning regelbundet. Många och bra funktionärer ökar ju möjligheten till att hålla fler tävlingar.
  • Hålla grönt kort-kurs regelbundet, minst en gång per år
  • Skapa klubbkänsla
  • Skapa gemenskap mellan tävlingsryttare, elever och personal
  • Öka samarbetet mellan föreningen och närliggande stall med privathästar,
  • Ha flera lag i Allsvenskan, både inom hoppning och dressyr på såväl ponny som stor häst.
  • Allt överskott från tävlingar går tillbaka in i verksamheten
  • Arrangera framgångsrika tävlingar och vara en bra förebild inom ridsport och tävling

Vill du vara funktionär kan du läsa mer här om vad det innebär.

Här ser du datum för planerade aktiviteter.

Välkommen att höra av dig om du har några frågor, ideér eller önskemål om tävlingsverksamheten till tavling@jarfallaryttarforening.se

I tävlingskommittén ingår:

Jenni Svensson - sammankallande

Ellen Skogh

Pauline Ahleby

Helena Frisk

Kia Wännström

Cilla Carlsson

Att vara funktionär

Att vara funktionär i samband med tävling eller annan aktivitet är ett sätt för dig som medlem att engagera dig, men även en förutsättning för att vi ska kunna ha en egen tävlingsverksamhet. I samband med en tävling finns det många uppgifter och det behövs många händer och fötter!

Du hjälper till med det du kan och så mycket du vill!

Vill du vara med och hjälpa till som funktionär kan du anmäla dig till någon av oss i tävlingkommittén eller direkt på förfrågan i sociala media eller på någon av våra anslagstavlor på anläggningen i anslutning till tävling/aktivitet.

Uppgifterna är många, protokollspringare, dörrvakt, parkeringsvakt, fikaförsäljning bara för att nämna några.

Oavsett vad du hjälper till med så är insatsen mycket uppskattad och du får även en härlig upplevelse och möjlighet att lära känna andra medlemmar på ett lite annat sätt.