Årsmöte 2025


Välkommen att delta i Järfälla Ryttarförenings årsmöte!


När: 9 mars kl 14.00


Anmälan: 2/2 - 2/3 på Min ridskola.


Vem: Alla som är registrerade medlemmar i föreningen senast den 9/1 2025.


Årsmötets bestämmelser och dagordning: Läs här


Motioner: Skickas in till styrelsen@jarfallaryttarforening.se senast den 9/2 2025.


Plats: Årsmötet hålls på Teams, länk skickas per mail till de medlemmar som anmält sig i Min ridskola. Det kommer finnas begränsade möjligheter att delta fysiskt.


Årsmöteshandlingar: Publiceras här senast den 2/3. 



Föredragningslista: Föredragningslistan enligt stadgarna




Varmt välkomna!


Styrelsen genom Karin Svingby, Ordförande

Information från valberedningen 2025



Valberedningen har nu varit i kontakt med ledamöter i styrelsen samt våra revisorer. Vi i Valberedningen är väldigt glada för att många gärna vill bli föreslagna på nytt vid kommande årsmöte. Några har valt att lämna sina uppdrag. För närvarande är det fyra ordinarie och två suppleanter i styrelsen och ordinarie verksamhetsrevisor som har meddelat att de vill lämna sina uppdrag vid kommande årsmöte.

Verksamhetsrevisorerna som är valberedning för Valberedningen har varit i kontakt med Valberedningens medlemmar. Vi är också mycket glada att många vill fortsätta sitt engagemang. Två personer har meddelat att de vill lämna Valberedningen vid kommande årsmöte.


Alla medlemmar har rätt att inkomma med förslag till Valberedningen och Verksamhetsrevisorerna. Är du själv intresserad av uppdrag nu eller i framtiden? Valberedningen och Verksamhetsrevisorerna tar tacksamt emot förslag till kandidater på poster som är föremål för val.

Vill du vara med och påverka vad som sker i föreningen? Är du fena på IT /teknikutveckling, hitta sponsorer eller har du en annan idé om hur vi kan bli en ännu bättre förening och kan tänka dig att engagera dig lite extra i föreningen? Har du ett brett kontaktnät i föreningen? Är du intresserad av att veta mer – tveka inte att kontakta någon av oss.


Ytterligare kandidatnominering kan äga rum på årsmötet. Alla föreslagna kandidater ska ha accepterat nomineringen.

Senast två veckor före årsmötet (23/2) ska valberedningen meddela röstberättigade medlemmar sitt förslag till valbara poster, samt meddela namnen på de personer som i övrigt har föreslagits inför valberedningen.


Styrelsen ska bestå av ordförande samt lägst nio och högst tolv ordinarie ledamöter samt lägst två och högst fyra suppleanter. I styrelsen ingår en av ungdomssektionen utsedd ungdomsledamot jämte personlig suppleant. Styrelsen ska bestå av kvinnor och män.


Vid årsmötet 2025 ska medlem väljas till dessa poster:


Styrelse:

Ordinarie ledamöter på 2 år - 5 personer.

Ordinarie ledamöter på 1 år (fyllnadsval) - 2 personer

Suppleanter på 1år - 3 personer.


Revisorer:

Revisionsbolag, auktoriserad revisor, 2 år

Verksamhetsrevisorer, - 1 verksamhetsrevisor, 2 år och 1 personlig suppleant, 1 år



Kontakt till valberedningen finns här